15.01.2015

UPDATE: GPS-дані у Житомирі, або чому GPS-даних досі немає у Вашому місті?

В грудні 2014 ми повідомляли про запуск GPS-даних у Житомирі. Перед запуском ми звязались з компанією ПП “Автоимидж”, на яку покладено запровадження GPS на громадському транспорті міста, отримали дозвіл на використання даних та запустили проект.


GPS-дані маршруту №5

Протягом двох тижнів дані надходили стабільно, аж поки не перестали надходити взагалі. Причина – В ПП “передумали”.

Загалом Житомир – це хрестоматійний приклад, GPS-дані громадського транспорту, що за визначенням є публічною інформацією, опинились у власності приватної компанії, яка поводиться з ними на свій розсуд: може продавати, може надати вибраним особам, може зробити власний приватний монопольний сервіс, та навіть може надати дозвіл на використання, а потім його забрати.

Ключова проблема полягає в тому, що в типовому місті Житомир міськраду цікавив контроль. Контроль перевізників на предмет виконання своїх зобов”язань. Контроль, результати якого повністю недоступні для споживача послуг перевезень – мешканців. А мала б цікавити – інформація. Поширення інформації про місцезнаходження транспорту для зручності мешканця.

Питання, що саме робить міськрада з результати контролю перевізників, виходить за рамки цієї статті, але не треба дуже фантазувати, аби зрозуміти, що створюються всі передумови для корупційної складової. Чи часто ми чуємо, що через невиконання зобов”язань був припинений договір на обслуговування маршрутів громадського транспорту?

Прошу поставити like, хто так і не дочекався останнього рейсу потрібного маршруту у вечірній час.

За нашою інформацією GPS-дані доступні, але не надаються, в наступних містах:

  • Запоріжжя
  • Харків
  • Одеса
  • Дніпропетровськ
  • Донецьк
  • Херсон
  • Івано-Франківськ
  • Кам”янець-Подільський
  • Тернопіль
  • Львів
  • Суми
  • Луцьк
  • Житомир
  • Полтава
  • Кривий Ріг

Майже в кожному з них є своє ПП, що розпоряджається GPS-даними на свій розсуд. Хоча майже в кожному з них на запровадження GPS виділялись бюджетні кошти. Наші з Вами податки.

Для виправлення ситуації потрібно на законодавчому рівні зробити наступні кроки:

  1. Держава має визначити, що на GPS-дані громадського транспорту поширюється закон про доступ до публічної інформації. Наприклад постановою Кабінету міністрів.
  2. В кожному договорі на обслуговування маршрутів громадського транспорту має бути присутній параграф щодо передачі Перевізником усіх майнових та інтелектуальних прав на GPS-дані Замовнику, тобто Державі.
  3. Також Перевізник має взяти на себе зобов’язання надавати GPS-дані згідно певного формату, що дозволяє їх подальшу автоматичну обробку. Достатнім буде надання поточних координат транспортного засобу, моментальної швидкості та орієнтації в просторі (азимут). В якості формату можна взяти всесвітньо-вживаний неофіційний стандарт передачі даних громадського транспорту GTFS-Realtime/Vehicle Positions


Прикладаємо копії офіційних документів, отриманих в міській раді Житомира.

  1. Договір між КП “Міський інформаційний центр Житомирської міської ради” та ПП “Автоимидж”. Зверніть увагу на п. 3.1.1.
  2. Відповідь на запит на інформацію щодо обсягу сплачених на користь ПП “Автоимидж” коштів.
  3. Відповідь на запит на інформацію щодо діяльності КП. Цікаво, що статут КП та перелік покладних на нього обов”язків виявився таємною інформацією, а от загальний бюджет – ні.

 




comments powered by Disqus
Блог